O carte: Femeie la treizeci de ani – Balzac

Din nou o carte primită cadou. Mulțumesc Dana 🙂
A bifat Balzac cu gândul la „despre femeie” care trece pe rând prin: tinerețe, naivitate, pasiune, moarte, maternitate, regret, bătrânețe și din nou moarte. Mi-a picat cumva bine cartea din cauza limbajului acelor ani dar nu aș ridica-o în slăvi din motive subiective. M-am sictirit de subiectul „Criza” de 30 ani, înaintea cărea a fost cea de 17, 13, 9, 5, etc Când sunt bebeluși copiii au pusee de creștere adică tot „crize”. Apoi după 40 ani alte boli chimice-hormonale pe care te sprijini și cu care te aperi, ba chiar te mândrești. Nu că eu aș fi mai sănătoasă :))
Dar ce frumos ar fi fost să fie viața linie dreapta către fericire, autostradă (aia cu parapeți înalți să nu vezi decât drum, mașini și hai repede că trebuie să pupăm marea!) Ohh câtă bucurie!

Cu asta mi-am adus aminte de cartea altui francez care m-a înfuriat: „Bucuria de a trai de Emile Zola” Ca să nu mă opresc la sentimentele  de dragoste ale Juliei lui Balzac și să văd dacă și Flaubert îmi crează aceleași stări contrastante mi-am cumparat Doamna Bovary.

Lasă un răspuns

