O carte: Eseuri de îndrăgostit – Alain de Botton

O altă carte primită cadou de ziua mea pe care nu aș fi cumpărat-o pentru că nu aș fi observat-o. Nu mă prea dau în vânt după romane de dragoste iar romantismul floral mi se pare prea uniformizat. Nu-mi place nici ceea ce ar spune unii că e altfel decât dacă este din resurse naturale.

Mi-a plăcut cartea. Îndrăgostitul încearcă să-și traducă obiectiv ceea ce pățește. Chiar dacă înțelege că implicarea lui este în definitiv bazată pe emoții, observă detalii într-un mod cât se poate de rațional.

Citatul care urmează nu este neapărat o concluzie, o definițe a cărții dar mie mi-a fost simpatic.
„Dragostea neîmpărtășită poate fi dureroasă, dar e o durere lipsită de primejdie, pentru că nu implică prejudicii aduse altcuiva decât ție însuți, o durere intimă, pe cât de dulce-amăruie, pe atât de autoindusă. Dar imediat ce dragostea capătă reciprocitate trebuie să fii pregătit să renunți la pasivitatea de a fi rănit și să-ți asumi răspunderea de a provoca răni.”

Lasă un răspuns

